Erőforrás optimalizáló algoritmus kutatása és fejlesztése és az erre alapuló műszaktervező prototípus alkalmazás kidolgozása és piaci bevezetése

 

A projekt alapadatai:

  • Projekt azonosító: GINOP-2.1.7-15-2016-01075
  • Igényelt támogatás: 15 344 285 Ft
  • Támogatás mértéke: 63.45 %
  • A projekt költségvetése: 24 184 373 Ft
  • Projekt tervezett befejezése: 2020.07.15.
  • Kedvezményezett: Larskol Kft.

 

A projekt bemutatása:

Erőforrás optimalizáló algoritmus kutatása és fejlesztése és az erre alapuló műszaktervező prototípus alkalmazás kidolgozása és piaci bevezetése.

A kutatás-fejlesztési projekt legfőbb eredményeként egy olyan informatikai alkalmazás kerül kidolgozásra, melynek legfőbb célja a rendelkezésre álló erőforrás állomány (ember, munkahely, eszköz) optimális elosztása a definiált munkakörök között, valamint a műszakos munkarendben végzett tevékenységek esetén a műszak tervezése.

Az optimalizációs algoritmus használata lehetőséget biztosít az alkalmazó vállalatok hatékonyságának növelésére és a dolgozói képességek nagyobb mértékű kihasználására. A rendszer használat révén jelentős költségmegtakarítás is elérhető, a korábban manuálisan végzett műszaktervezés eredményével összehasonlítva.

A megvalósítandó projekt az üzleti valóság olyan modellezését valósítja meg, ahol a numerikus optimalizáló algoritmus mellett a logikai programozás következtetési ereje is komoly szerepet kap. Ezáltal a problémák leírása természetesebben megfogalmazhatóvá és így jobban használhatóvá válik az üzleti szféra számára, míg a megoldás gyorsabbá válik. Az is a projekt célja, hogy olyan üzleti szituációk, optimalizációs feladatok is megfogalmazhatók legyenek a kifejlesztendő eszközzel, amelyek a logikai összetettségük miatt eddig kevésbé találtak megoldást. A tanácsadók múltja segít azonosítani azon problémaosztályokat és megrendelői típusokat, ahol ezen újszerű problémaleírási mód és megoldási módszer jobb ügyféligény-lefedést jelent. Más szóval, a kényszerfeltételes logikai programozás teljes logikai erejű használata ötvözve a cég humánerőforrás- gazdálkodási feladatok felírásában és megoldásában felmutatott tapasztalatával olyan szintézist jelent, amivel a korábbinál pontosabban megoldhatók a humánerőforrás-gazdálkodási feladatok.

A kidolgozásra kerülő informatikai alkalmazás főbb technikai jellemzői:
– webes elérésű, egy példányban működő központi alkalmazás
– Több cég adatának tárolása, online regisztráció, bankkártyás fizetési lehetőség biztosítása
– A cégek számára a kizárólagos adathozzáférés biztosítása
– Nyilvántartások kezelésének biztosítása: (munkakörök, személyek, iroda/infrastruktúra/ingatlan, szoftver/eszköz/berendezés/gé p)
– Erőforrás allokáció ésműszaktervezés (havi és heti
terv optimalizálás)
– Eredmények megjelenítése, dokumentumkészítés
– A rendszer több nyelven is használható

 

A projekt megvalósulásának helyszíne:

4069 Egyek, Fő utca 78.

 

A projekt a következő közreműködő szervezetek támogatásával valósult meg:

Pénzügyminisztérium

Cím: 1055 Budapest, József nádor tér 2-4.

Postafiók címe: 1369 Budapest Pf.: 481.

Telefonszám: +36-1-795-1400

Telefax: +36-1-795-0716